Prie durų stovi mano berniukas, įsikniaubęs į sieną. Mama laiko keksiukus. Manau liūdi vaikas nes nuo ryt karantinas,- nesusitiksim.
– Kaip gerai, kad iškepei keksiukų, – apsidžiaugiu.
– Ne as iskepiau, o mama. Ir visai as cia nenorėjau eiti, – paaiškina nekeldamas į mane akių septynmetis šveplys.
– Tai kas čia dabar darosi, kas nutiko? – klausiu.
– Telefonas issikrovė, – atrėžia vaikas.
– Bet gal vis tiek užeisi? – klausiu.
– Turi kur krauti telefoną?
– Na, turiu.
– Tada užeisiu, – pagaliau įsivilioju keikūnėlį.
O keksiukų gražumas, o skanumas! Abu gerai prisikertam prieš pamoką.
Prie skanių keksiukų nusilipdė ir savus – iš modelino. Pasikalbam, keksiukai būna:
-Jei iš bananų tai…
– Bananai?
– Bananiniai, – pasitikslinam. – Jei iš obuolių tai..?
– Obolainiai.
– Obuoliniai, – pasitaisom. – Jei iš šokolado tai..?
– Sokoladiniai! – pataiko.
Nors jie atėjo pas mane dėl neištariamos Š,Ž,R, bet graži vaiko kalba manau irgi aktualu.
– Jau trys dienos mokykloje nesikeikiu ir mokytojos klausau.
– O čia tai naujiena! – apsidžiaugiu.
– Pagalbininkę tuliu, kuri su manim sėdi, man padeda.
– Tiek nedaug tereikėjo – pagalbininkės? – klausiu.
– Taip, man reikėjo zmogaus, kuris būtų didesnis už vaikus salia manęs, – paaiškina vaikas.
– Už tai, kad nesikeiki, noriu tau padovanoti didelį saldainį.
– Galiu ir savo pagalbininkei paimti, ir jos dukrytei? – pasitikslina geraširdis, vis dar akyčių į mane nepakeldamas. Bet kai galiausiai pasižiūri, pagiriu, kad gražiai pasižiūrėjo ir, žinoma, pavaišinu saldainiais.
– O tylos ausines užsidedi mokykloje? – klausiu.
– Nesidedu, bijau, kad vaikai juoksis, – paaiškina. Mama vėliau papasakoja, kad sėdėdamas kambaryje berniukas girdi muziką, kurios mama negirdi. Vaikams, kurių labai jautri klausa, net drugelio sparnelių čežėjimas gali suketi nemalonius garsus…
O tada pasiimame dėlionę su gyvūnais:
-Kas čia?, – klausiu rodydama į zebrą.
– Nezinau, – atsako vaikas. Rodau į strutį.
– Nezinau.
Rodau į liūtą.
– Riūtas.
– O kokius naminius gyvūnus žinai?
– Žinau tą tokią, kuris daug kalba, na kur gali kalbėti.
– Papūga? – spėju.
– A taip, papūga. Ir dar tokį zinau, esu matęs, jei žmonės turi tokį didelį, kaip ten tą daiktą, tai gali jį laikyti namuose.
– Ką tokį? – niekaip nesuprantu.
– Na tokį didelį, gali kambaryje laikyti ir į jį pro langą žiūrėti.
Ilgai mąstau, kas tai galėtų būti. Bet tada berniukas pamato „tą didelį daiktą, kurį galima laikyti namuose“ ir paduoda man kortelę su piešiniu:
-Va matau, va!
Dabar jau ir aš matau. Tai tiesiog …begemotas.
–